Sardinië

12 juli 2016 - Olbia, Italië

Gisterochtend vroeg kwam de boot aan op Sardinië, de plaats van bestemming voor deze vakantie. De reis naar de boot verliep voorspoedig. Het was maar een reis van 3 uur dus we hadden genoeg tijd om even naar Lucca te gaan. We waren geen van allen ooit in deze stad geweest dus we waren benieuwd.. Een leuk en mooi stadje met stadsmuren waarbinnen alles zich afspeelt. Veel kleine straatjes die je ergens naar toeleiden, een kerk, pleintje, winkels, restaurants enz. Op tijd vertrokken we maar Livorno, want we wilden de boot niet missen. Nog gauw een ijsje halen voordat we de boot naar Sardinië zouden nemen, ze hebben daar weinig echte gelato is onze ervaring

De bootreis verliep even voorspoedig als de reis er naar toe. We konden vrij snel de boot op om naar onze hut te vertrekken. Groot was onze verbazing toen we zagen dat zeker de helft van de passagiers luchtbedden aan het opblazen waren, slaapzakken uitrolden, handdoeken en/of matjes neerlegden als slaapplaats. Overal werd wel een slaapplek in gezien, stoelen, tafels, hoekjes en zelfs in ramen! Gezinnen met kinderen verbleven de hele nacht op een onmogelijke plek, in onze ogen. Wat waren we blij met onze hut en bedjes waar we toch even onze ogen dicht konden doen zonder al die mensen om ons heen.

Door het geronk van de motoren en het lichte geschud van de boot vielen we in slaap. Maar niet voor lang...... Om 4.45 werd er omgeroepen dat iedereen tussen 5.00 en 6.00 zijn hut moest verlaten, geen uitzondering mogelijk!

We kleedde ons aan en vertrokken met onze spulletjes uit de hut, waar de schoonmakers al stonden te wachten. Over allerlei slapende mensen heen stappend, slaapzakken, matjes en luchtbedden vermijdend zochten we een plekje waar we konden wachten.

Dit duurde gelukkig niet al te lang, er was ook zoveel te zien.....

Eenmaal van de boot af, reden we gelijk door naar het huisje. Een kleine drie uur later herkenden we de weg naar het huisje van internet. Het huisje zag er precies uit als op de foto's, erg mooi. Van binnen was het groot en schoon, gelukkig

Nadat we onze spullen hadden geinstalleerd gauw even wat boodschappen doen dachten we. Op aanraden van de huisbaas gingen we naar de MD-markt. Bij aankomst wisten we nog niet in wat voor jungle we zouden belanden. Tot onze grote schrik togen er in grote getalen hordes mensen naar binnen waarvan de oppervlakte niet groter was dan een  kleine buurtsuper. Eenmaal binnen graaidde iedereen alles wat binnen handbereik was weg om het volgende snel weg te grissen. We probeerde toch onverhoopt wat boodschappen in onze kar te doen maar kwamen niet verder dan drie dingen toen we besloten ons karretje achter te laten in de winkel en snel weg te gaan, dit was echt niet te doen voor ons

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama:
    13 juli 2016
    Lieve vakantie gasten,
    De boot tocht is goed verlopen, lees ik, volgens mij mooi om in de nacht te varen. Of was het te donker om uitzicht te hebben?