Vico Equense en Pompeï

30 juli 2015 - Vico Equense, Italië

Weer een update vanuit la bella Italia.
Toen we deze reis aan het voorbereiden waren twijfelden we of we de overnachtingen via Airbnb zouden regelen. De verhalen zijn wisselend qua ervaringen en een poosje geleden is het ook meer in het nieuws geweest. Wij zijn echt erg tevreden over alle overnachtingsplekken. De mensen zijn allemaal erg gastvrij en je wordt vriendelijk ontvangen. Zo ook in Tropea, Calabrie. Na een intensieve zoektocht waarbij de gastheer in zijn auto naar ons aan het zoeken was en wij naar hem aan het zoeken waren bleken we dichtbij het huisje te staan. Het was later dan verwacht en we waren allemaal erg moe na een lange reis van zeker 6-7 uur in waarin we het 40 graden hebben zien worden. Maar we hadden genoeg herinneringen om aan te denken we waren immers in Pompeii geweest.
Die dag in een klein dorp in de bergen boven Vico Equense begon goed, we liepen naar de buurtsuper waar we eerst wat vreemd bekeken werden door de eigenaren maar al gauw werden omarmd door vriendelijkheid. Hier een klein praatje gemaakt en met tips en boodschappen weer naar het huisje gegaan. Toen we aankwamen stond daar een heerlijk ontbijtje met verse espresso voor ons klaar. We schoven direct aan en genoten van alle heerlijke lekkernijen die zuid -Italië rijk is.
Nadat we de trein vanuit Sorrento hadden genomen naar Pompeii konden we eindelijk opzoek gaan naar de "doije mensen" zoals Alessio dat in zij digitale agenda had geschreven
De stad was vele malen groter dan verwacht en behalve langs alle gebouwen lopen kon je er ook in. Daar zag je hoe de muren waren beschilderd en hoe de vloeren er uitzagen vroeger. Er is ontzettend veel bewaard gebleven en het bleek voor ons onmogelijk om alles rond te lopen en te bekijken in de warmte van de middag.... Maar toen ons bezoek bijna ten einde was hadden we de "doije mensen" nog steeds niet gevonden. We wilden het er maar bij laten zitten want we hadden al zoveel gezien. Op zoek naar de uitgang klom Giuliano stiekem over een muurtje om te kijken wat daar te zien was, en warempel drie versteende mensen lagen daar. Je kon goed zien dat ze overvallen waren in hun slaap door de lava, indrukwekkend!  Gelukkig toch wat gezien dachten we. Nog even naar het goed bewaarde amfitheater en daarna zouden we echt gaan. Er bleek een expositie te zijn, en wat bleek, daar hadden ze alle versteende mensen neergelegd. Konden we ze toch allemaal zien. Ook weer erg indrukwekkend om te zien, de meeste mensen lagen beschermend met hun armen voor hun gezicht op hun buik. Wat een angst moeten ze hebben gehad.....
Uit de trein direct Sorrento in, wat een leuke, drukke en ook wel toeristische stad die bekend staat om zijn citroenen. Alles staat in teken van de citroen, sommige zelfs zo groot als kinderhoofden!! Allerlei winkeltjes met citroenlekkernijen te koop.
Wederom een heerlijke dag gehad met genoeg dingen te zien.

1. Peter en Marjolein:
    31 juli 2015
    Goed dat jullie hebben door gezocht naar de Doije! Indrukwekkend!
    Martijn wil graag citroenen bestellen om het toetje mee te maken!
  2. Tante Audry en ome Arjen:
    31 juli 2015
    Wow wat een mega citroenen!
  3. Tante Audry en ome Arjen:
    31 juli 2015
    Wow wat een mega citroenen!
  4. Mama:
    1 augustus 2015
    Dit zijn citroenen om te zoenen :-)