Ravage

17 juli 2016 - Quartu Sant'Elena, Italië

Afgelopen twee dagen waaide het zo hard dat zwemmen geen leuke aangelegenheid bleek. Donderdag waaide het in de ochtend al lekker door, geen straf vonden we. De dagen ervoor was het verzengend heet geweest waarbij de nachten geen pretje waren. De nachtelijke familie bijeenkomsten waren er regelmatig, waardoor we overdag toch wat vermoeider waren.

We genoten van de afkoeling en besloten te gaan zwemmen in de zee. Op zoek naar een mooi nieuw plekje strand kwamen we terecht op Solonas. We vonden het al wat rustig en zagen meer mensen van het strand komen dan dat er heen gingen?? Op het strand kwamen we er al snel achter waarom dat was. De golven beukten er lustig op los, aan de zijkant van een strandtent hadden zich allerlei donkere strandventers verzameld die ook een schuilplek zochten. We waanden ons in Afrika met het aanzicht  dat we hadden van alle mannen in jurken die elkaar begroette op hun eigen wijze. Voor hen was het blijkbaar ook te winderig om hun koopwaar te showen aan de paar strandgasten die de wind trotseerden

De jongens wilden toch graag zwemmen en trokken dapper de woeste zee in, prima wij bleven wel bij de spullen..... Dit was een hele uitdaging overigens, het waaide zo hard dat een handdoek neerleggen onmogelijk was, we werden van alle kanten gezandstraald maar de temperatuur was heerlijk

De jongens kwamen na enige tijd toch het water uit, het was koud riepen ze. We wikkelden gauw een handdoek om ze heen zodat ze niet verder afkoelden. De mannen hadden veel last van de koude wind met zand op hun natte lijf dat ze een eigen oplossing hiervoor bedachten. Met de handdoeken om zich heen gedrapeerd vouwden ze zich op tot kleine bolletjes die helemaal in de handdoek verdwenen. Via een klein kijkgaatje konden ze alles nog in de gaten houden. Een leuk gezicht twee handdoeken waarin twee jongetjes zich schuil hielden We besloten de boel bij elkaar te pakken en te vertrekken net als al die andere Sardijnen...

De volgende dag was de wind nog niet gaan liggen dus we besloten er een winkeldagje van te maken. Verschillende supermarkten, winkels werden aangedaan, overal is uitverkoop tot 70% korting. Hier moesten we gebruik van maken, 3 spijkerbroeken, 4 flessen super muggenspray en de nodige souvenirs zijn gekocht en kunnen worden toegevoegd aan de verzameling die mee naar huis moet

Na twee dagen geen strand, gisteren weer naar het strand vertrokken, de wind was inmiddels afgenomen tot normale hoeveelheden. Heerlijk om op het strand te kunnen liggen zonder constant de zand om je lijf te voelen. Om 13.30 naar het huisje want we wilden niet levend verbranden. Bij aankomst in het huisje troffen we een enorme waterlekkage aan. De badkamer en de slaapkamer van Giuliano stonden blank, ook de gang was behoorlijk nat. De poot van de wasmachine bleek te zijn afgebroken en bij het centrifugeren was de waterslang losgeschoten, met als resultaat een enorme ravage! De dweil kreeg het niet weggemopt dus met de nodige handdoeken de boel toch weer enigzins droog gekregen. Na een half uur intensief dweilen, deppen en drogen konden we samen met de eigenaar de wasmachine repareren. Hij doet het weer zoals het hoort en onze was is weer schoon, gelukkig!

1. Mama:
    17 juli 2016
    wat een avontuur met je wasmachine.... gelukkig eind goed al goed! Ik hoop dat jullie nu weer optimaal van de stille zee kunnen genieten.
  2. Pauline Koot:
    17 juli 2016
    Ai wat een toestand, geukkig allemaal stenen vloeren dus goed te dweilen en geen schade. Nog bedankt voor de leuke foto's, en veel plezier met elkaar!!
  3. Peter en Marjolein:
    18 juli 2016
    Jullie maken ook altijd wat mee. Gelukkig alles goed afgelopen!