Rothenburg ob der tauber

6 juli 2016 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Vandaag onze eerste dag van de vakantie. Nadat de jongens hun afscheid van de Toon Hermansschool hadden gehad konden we vertrekken richting het zuiden. Onze eerste stop was Rothenburg ob der tauber, een middeleeuws dorpje met stadsmuren. Een " kleine" 500 km rijden en we zouden er zijn. Helaas het nodige aan wegwerkzaamheden en file gezien onderweg maar we bleven doorgaan. Ongeveer 50 km voor het dorp moesten we toch echt tanken want het reservelampje brandde toch al een hele poos en het bereik werd steeds kleiner. Echter geen tankstation te bekennen........ Met het nodige gekibbel en een hoogstress gehalte toch nog een tankstation gevonden, pffff wat een opluchting we konden met een gerust hart verder.

Het pension bleek niet ver van het stadscentrum te liggen dus we trokken lopend het dorp in op zoek naar een heerlijke schnitzel. Nadat we allemaal een heerlijke maaltijd hadden verorberd nog een mooie avondwandeling gemaakt door het dorp en over de stadsmuren gelopen. Een prachtig dorpje: Rothenburg ob der tauber, een absolute aanrader als je toch in de buurt bent!

1. Mama:
    7 juli 2016
    Een bijzondere dag, de jongens afscheid genomen vaan de Toon Hermans en op stap naar de nieuwe school. En jullie als gezin op stap naar Sardinië om vakantie te vieren. Het middeleeuwse dorp, een wandeling gemaakt over de stadsmuren, klinkt als een goede start van de vakantie! Voor de verdere reis en vakantie veel plezier!
  2. Peter en Marjolein:
    7 juli 2016
    Hi lieve familie! Een bijzonder moment, het afscheid van de Toon Hermansschool. Alles achter de rug en nu met elkaar op reis. Heerlijk! Ga genieten en rustig aan doen! Leuk om jullie verslagen weer te kunnen lezen!