Sicilië!

1 augustus 2015 - Pozzallo, Italië

Vandaag zijn we eindelijk aangekomen op onze vakantiebestemming: Santa Maria del Focallo op Sicilië. De reis begon vanmorgen vanuit Santa Domenica bij Tropea. Het was even zoeken naar de juiste route richting Autostrada (A3). Zelfs miss Garmin wist het niet meer en stuurde ons eerst de ene kant op om ons vervolgens te laten keren en de andere kant op te sturen. Ook het kiezen van de juiste weg is voor haar lastig, ze weet kennelijk niet dat sommige wegen echt te smal zijn om met een Benz overheen te rijden, zeker als je ook tegenliggers kan verwachten. Kennelijk was het niet voor het eerst want er waren al borden geplaatst dat de weg niet toegankelijk was voor doorgaand verkeer. We hebben haar maar uitgeschakeld en op gevoel en inzicht de juiste route gevonden. Nadat we de borden vonden en volgden ging het niet vlot maar kwamen we er wel. Na ruim een uur zaten we op de Autostrada en ging het vlot richting Villa San Giovanni. Hier aangekomen kozen we voor één van de maatschappijen en reden naar het ticket verkooppunt. Snel een ticket gekocht waarmee je binnen 90 dagen retour kan en doorgereden naar de boot. We konden er meteen op en voordat we uit de auto waren was de boot al vertrokken. Het ging onverwacht heel snel en soepel! Binnen een half uur reden we aan de andere kant weer aan land en we waren op Sicilië!
Ook vanuit de haven ging het snel en voor we het wisten zaten we op de route richting Catania. Om half drie waren we op onze bestemming en was het een vrolijk weerzien met Salvatore, de eigenaar van het huisje waar we de komende twee weken zitten.
Na ons enigszins te hebben geïnstalleerd snel naar de supermarkt gegaan voor de eerste grote inkoop. Dit kostte wat tijd maar daarna was er nog voldoende tijd over om met z'n vieren lekker in zee af te koelen. Het was om 18:00u namelijk nog steeds 34 graden!
Na het zwemmen terug naar het huis dat 50 meter van het strand ligt, onder de buitendouche en eten maken.
Nu is het alweer een tijd donker, de kinderen liggen op bed, de salamanders lopen over het plafond en muur van onze veranda en de krekels zoemen in de nacht. Het is nog te warm om een t-shirt aan te trekken, maar een mexicaans biertje met citroen uit eigen tuin gaat er zo zeker in. Groeten vanuit een warm Sicilië!

1. Dop:
    1 augustus 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Lange trip al met al, maar wel erg interessante uitstapjes gehad. Nu even relaxen neem ik aan.. Veel plezier de komende tijd, en we horen het wel weer. (Wij bereiden ons ook langzaam aan voor op onze mystery trip. Bestemming nog onbekend, afhankelijk van het weer. Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italie... alles is mogelijk.)
  2. Tante Audry en ome Arjen:
    1 augustus 2015
    Fijn dat het zo vlot ging! Nu genieten van een hele fijne plek! Goeie vakantie!!
  3. Peter en Marjolein:
    2 augustus 2015
    Heerlijk de zee, de zon, warmte en lekker eten! Fijn dat jullie er nu zijn en twee weken de tijd hebben om te lezen, zwemmen, relaxen.. Echt vakantie! Geniet ervan! Hele fijne weken gewenst!!
  4. Mama:
    3 augustus 2015
    Heerlijk, op je mooie vakantie verblijf aangekomen en jullie hier twee weken zullen verblijven. Geniet van de zon, eten en strand en al het mooie wat Sicilië te bieden heeft!!